בואו להכיר תחום חדש: ניסור בטון

מערכת שורש  כה אב, תשעט  8/26/2019

ניסור בטון היא טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת המאפשרת לנו להתמודד עם החוזק היוצא דופן של חומר הבטון ולנסר או לקדוח בבטון בצורה מדויקת מבלי לגרום לנזקים סביבתיים
.......................

בואו להכיר תחום חדש: ניסור בטון
ניסור בטון הוא לכאורה הצד השני של הבנייה, במקום לבנות מפרקים או מנסרים, אך לפעמים בשביל לבנות צריך גם לפרק. בניינים רבים נבנו ונבנים מחומר בטון הנחשב לאחד החומרים החזקים ביותר בתעשיית הבנייה. כאשר עולה הצורך להרוס מבנים שלמים העשויים מבטון או אפילו הריסה חלקית של קירות או עמודים תומכים יש צורך בחומר חזק שיצליח להתגבר על החוסן של הבטון.
ניסור בבטון זוהי טכניקה מתקדמת שמסייעת לנו לנסר את הבטון, בדייקנות, בלי לגרום נזקים לקירות הצמודים כמו שברים, סדקים, קילופי טיח ועוד ויאפשר לנו עבודה דייקנית ונקייה.

מה זה ניסור בטון?
ניסור בטון זוהי טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת המאפשרת לנו להתמודד עם החוזק היוצא דופן של חומר הבטון ולנסר או לקדוח בבטון בצורה מדויקת מבלי לגרום לנזקים סביבתיים.

בעבר כאשר רצינו להרוס קירות בטון או לפתוח פתחים בקיר בטון היינו משתמשים בפטיש קונגו כדי לשבור את הקיר או ליצור בו פתחים. היום, עבודות ניסור וקידוח בבטון מחליפים בהצלחה את פטיש הקונגו.

ניסור מקצועי מתבצע באמצעות שרשרת יהלום או מסור יהלום. היהלום הוא החומר החזק בטבע, ולכן הוא החומר היחיד המסוגל לחדור בהצלחה את חומר הבטון הנחשב לחומר השני החזק בטבע.

מסור יהלום הוא מסור המצויד בלהב מיוחד, להב מפלדה או ממתכת שאליו מצורפים גבישי יהלומים המעורבים באזור החותך של הלהב. למעשה לא הפלדה חותכת את החומרים, אלא היהלומים המעורבים בתוך שיני הלהבים הם אלו היוצרים את החיתוך. הודות לכך, מסור היהלום מסוגל לחדור דרך חומרים קשים מאוד כמו בטון, אבנים, חרסינה, שיש, רעפים ועוד.

עבודת ניסור בטון משולבת במנגנון מים המונע הצטברות אבק ולכלוך רב במהלך העבודה.

ניסור בטון משמש אותנו לצרכים רבים בעבודות בנייה גדולות או בעבודות שיפוצים. גם כאשר אנו מעוניינים להתקין מזגן בקיר בטון, לקרוע פתחים חדשים בקיר בטון, להגדיל פתח קיים של חלון או דלת, להכין תשתית למערכת גז, חשמל או אינסטלציה ועוד אנו מבצעים זאת באמצעות ניסור בבטון.

ניסור בבטון – שישה דברים שחשוב לדעת על חומר הבטון
יש סוגים שונים של בטון, הם נבדלים זה מזה בדרך ההכנה שלהם ובשימושים השונים שלהם.
בטון קלאסי - זה חומר הבנייה הנפוץ ביותר והוא מורכב מתערובת של מים, חול, חצץ וצמנט. זוהי תערובת נוזלית שקל מאוד לעצב אותה ורק לאחר יציקת הבטון היא מתקשה. כדי לעבוד עם חומר הבטון חשוב לשמור את התערובת במצב נוזלי.
בטון מזוין זוהי תערובת שהוכנה עם חומר נוסף כמו פלדה או מתכת אחרת במטרה לחזק את חומר הבטון ולהעניק לו גמישות. תוספת הבטון חיונית למצבים שבהם מופעל לחץ על המבנה. חוקי הפיזיקה מלמדים שכאשר חומר שאינו גמיש נמצא תחת לחץ הוא נסדק, תוספת המתכת נועדה למנוע סדקים במבנים העומדים בלחצים.
בטונייר – זהו תערובת בטון שבה מעורבים סוגי חצץ ותערובת של גזרי נייר. המשקל של הבטונייר נמוך יותר מהבטון הקלאסי וקל יותר לשנע אותו. בענף הבנייה הבטונייר נפוץ פחות מאשר חומר הבטון.
בטון רזה – זהו סוג בטון המשמש כחוצץ בין האדמה לבין יסודות המבנה. השימוש בבטון רזה חיוני בבניית מבנים שונים מפני שהוא מסוגל למנוע נזקים העלולים להיגרם בשל המגע בין האדמה והתנאים הסביבתיים לבין יסודות המבנה.
בטון מצטופף זהו סוג בטון בעל עומס כניעה נמוך יותר מהבטון הקלאסי.
בטון שקוף למחצה זהו בטון שמשולבים בו סיבים אופטיים במטרה להעביר אור בין שני צדי הבטון.

מהם היתרונות של ניסור יהלום?
  •  חיסכון בזמן - שיטת הניסור ביהלום חוסכת זמן עבודה יקר והתוצאה מדויקת ביותר.
  •  עבודה שקטה - עבודות ניסור בטון נחשבות לעבודות שקטות ללא הרעשים המלווים אתת החציבה בפטיש קונגו.
  •  ניסור ללא נזקים סביבתיים – ניסור בטון זוהי עבודה מקצועית ומדויקת שאינה גורמת לנזקים בקירות הצמודים כמו סדקים, קילופי טיח ולנזקים בקונסטרוקציות השונות של המבנה.
  •  ביצוע עבודות מדויקות ברמת גימור גבוהה. בשיטה זו אנו מקבלים פתיחה מדויקת של כל פתח ללא צורך בתיקונים מסביב לטיח ולחיפוי.
  • עבודה נקייה – כמות האבק והלכלוך המצטברים במהלך העבודה פחותים מהרבה מאשר בשיטת פטיש הקונגו

לצד היתרונות הרבים , עבודות ניסור לא מקצועיות עלולות לפגוע בתשתיות קיימות, ולכן חשוב מאוד לבחור חברה מקצועית שצברה ידע רב וניסיון בעבודות של ניסור בטון.